lørdag den 18. oktober 2008

Om vasketøj og hverdag

Så er vi alle hjemme igen - og hverdagen er over os snart.
Og når man nu er, som jeg nu engang er, så vil man jo helst være beredt på hverdagen.

Så denne weekend står på vasketøj i massevis, indkøb, oprydning og så hygge med de kære.
Ikke vanvittigt fantastisk spændene - men helt ok og dejligt oven på en uge fyldt med selskab.

Her er mit tøjstativ
Og her er mine klemmer
Hænger jeg det glat fra
starten
Går det hele meget nemmere
Her er min thekop
Med grimme gule
pletter
Gnider jeg først med lidt salt
Går det hele meget lettere

Omkvæde:
Der er altid noget at gøre for en husmor
Der er altid noget at gøre såmen
Der er altid noget at gøre for en husmor
Hun gør det samme om og om igen
Ja, der er altid noget at gøre for en husmor
En husmor er der nemlig altid brug for
Hun løber rundt hele dagen
og blir' alligevel bred om bagen

Her er mit gulv det er glat
Som en baby på kinden - ah ah
Her
er mine lagner
Der hænger og tørrer i vinden
Her er mit brød, min
postej, mine syltede druer
Selv går jeg smilende rundt
I de duftende
stuer

Omkvæde

PAUSEGYMNASTIK

Her er mit hjem det
er mit
Og jeg styrer det gerne
Vis mig en plet som lidt knofedt
Ikke
kan fjerne
Her er mit liv og min drøm og min evige lykke
Husmødre slås
kun med eet
At de let blir’ for tykke

Omkvæde

0 kommentarer:

Send en kommentar