torsdag den 4. september 2008

Om mandejobs og kvindejobs

Her i huset skelner vi ikke mellem den slags...
Derfor var det som vanligt mig, der fiksede opvaskemaskine (der bippede) og vaskemaskine (der ikke ville tage vand ind) i går.
Ligeledes var det mig - der på mandens forespørgsel - diagnosticerede opvaskemaskinens røde blink til manglende salt her i morges.
Og mig der ringer efter reparatør når de øvrige hvidevare svigter.

Det var også mig der fyldte tanken og sprinklervæsken på mandens bil i går. Sidstnævnte efter konsultation med instruktionsbogen fra producenten - da manden ikke anede hvor man åbnede kølerhjelmen - eller hvor instruktionsbogen til bilen var...

I dag var det så egen bils tur til samme behandling...
Efter jeg havde ryddet op til rengøringsdamen, lagt penge frem, pakket tasker til idræt og svømning og sat endnu en vask over.

Mandens bidrag til ligestillingen består i at han 5 dage om ugen smører madpakker, knokler flest timer, er en kærlig far & ægtemand - og under protest står for diverse reparationer i hjemmet.
Hvis han ynkes tilstrækkeligt, over de hårde kår han har, gør han det endda inden for et ½ års tid.

Og nu synes min chef det er et forfærdeligt brud på ligestillingsprincipperne, at jeg gerne vil arbejde deltid - for at have mere tid til familien og mig selv.
Helt ærlig - lige nu orker jeg ikke mere ligestilling!

Kan jeg ikke bare få lov til selv at prioriterer, at vi har ligestilling i hjemmet - og da manden arbejder mest udenfor hjemmet er det derfor fair nok at jeg arbejder mest i hjemmet.
Oven i købet så fair så jeg næsten aldrig brokker mig over det... (indsæt selv et fløjt)

0 kommentarer:

Send en kommentar