torsdag den 22. januar 2009

Om yndlingsdesserter

En af mine absolut yndlingsdesserter er tiramisù - når den ellers er lavet ordentlig. Og i al ubeskedenhed vil jeg påstå at det gør jeg :-D

Og når vi nu i weekenden får gæster har jeg lovet at lave netop tiramisù - for den har manden gået og sukket efter hele december (og jeg onde kone har nægtet at lave SÅ fed en dessert i julemåneden...).
Sådan en tiramisù skal gerne stå natten over for at blive rigtig god og svampet - derfor har jeg besluttet at bage kiksene dertil i aften, så jeg kan lægge den sammen i morgen.

Ladyfingers:

4 æg
2/3 kop sukker
7/8 kop mel
½ tsk bagepulver

Pisk æggehviderne. Tilsæt 2 spsk sukker, og pisk igen. Bland æggeblommer og resterende sukker. Tilsæt mel og bagepulver. Vend hviderne i. Bag ved 200 grader i ca. 8 minutter.

Selve opskriften på tiramisù følger i morgen.

0 kommentarer:

Send en kommentar