fredag den 16. januar 2009

Om vedligeholdelse...

Jeg arbejder jo i et budgetkontor - og det er også her på kontoret vi laver årsregnskab.
I de sidste par dage har vi lige pludselig fået større forståelse for hvorfor vedligeholdelseskontoen er så høj...

Sagen er den, at på vores kontor, med 12 ansatte, er der to toiletter. Pt. er det ene utæt mens det andet løber. Dvs. skal man på toilettet får man enten våde sko eller kan ikke skylle ud...

Vi har derfor ringet til pedellen der har ansvar for vores bygning og bedt om de bliver lavet.
Joooh - det skulle de da nok - men det blev ikke lige i dag...
Jamen hvornår kunne det så blive.
Joooooh - de skulle jo først lige have bestilt to nye toiletter hjem...Altså, jeg forstå sådan set nok godt at det utætte toilet skal udskiftes - men det der løber burde de vel som minimum lige tjekke om det kan repareres?
Vi kan ikke lige umiddelbart skille det ad - men vi har jo så heller ikke noget værktøj på arbejdspladsen.

Personligt ville jeg i hvert fald straks tjekke, om det var noget jeg selv kunne fixe, hvis det var hjemme i privaten.
Dernæst ville jeg ringe til en blikkenslager, hvis jeg ikke kunne.
Og så ville jeg skifte det, hvis det var det jeg fik anbefalet!

0 kommentarer:

Send en kommentar