onsdag den 28. januar 2009

Om tankemylder

Lige pt har jeg 3 emner, der kører på repeat på hjernene - og jeg er ved, at blive aldeles vanvittig over det!

Den første ting er det forbandede årsregnskab - med de komplikationer fusionen har medført. Der ud over er der utallige undskyldninger for hvorfor de forskellige underafdelinger ikke er færdige til tiden. Deadlines udskydes og rykkes i en uendelighed - og decentralt lever man højt på, at der ikke er nogen direktør her for tiden, til at slå i bordet.
Som det er lige pt kan jeg ikke se hvordan vi skal kunne nå det til revisorene kommer - men jeg kan jo så trøste mig med at det ikke er mit problem - for til den tid er jeg på skiferie i Norge...
Et eller andet sted er det bare ikke helt godt nok for mig - og jeg knokler for at gøre mit til vi når i mål!

Så er der det der med mandens nye job. For som det ser ud kan det ikke betale sig for os at få firmabil med i lønpakken - deres tilbud er simpelthen for dårligt. Det betyder vi skal ud og købe bil - og hold da op for en jungle.
Og ud over at skulle finde rundt i de forskellige mærker, ny vs brugt etc., skal jeg jo også lige forsøge mig med at opnå enighed med herren i huset. Lettere sagt end gjort!
For til trods for han lagde ud med at være heeeelt ligeglad - ja, så er hans begejstring for mine forslag ikke ligefrem overvældende.

Den sidste ting tæller i virkeligheden slet ikke - for det er nok snare et mangel på tanker end noget andet. Min forkølelse holder hårdt ved - og mens snotten bobler og syder, øjnene løber, halsen klør og temperaturen stiger, sidder jeg i perioder med åben mund og polypper og fatter mindre end ingenting af hvad der foregår rundt om mig.
Aften efter aften trisser jeg i seng kort efter ungerne - og det til trods vågner jeg næste morgen med et hoved der stadig dunker. Jeg gider ærlig talt ikke mere!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

3 strikes, your out? :)
For any day that stinks, two better days it brings. Nothing is as bad as it seems ;)

Anden sagde ...

Jeg fryser - og fatter ikke en bjælde!

Send en kommentar