onsdag den 14. januar 2009

Om alle de mange valgmuligheder...

Vi har snakket sommerferie i de sidste dage.
Om nye drømme og gamle drømme og hvad der er realitsiske drømme i forhold til at rejse med børn, budget osv. Og den slags er det sandelig ikke nemt at blive enige om!

Aftalen er nu at vi hver især skal stille tre senarier op - i forskellige prisklasser - og så tage snakken videre derfra. Men det gør det jo ikke spor nemmere!
Mine tanker er her i den tidlige startfase:
  1. Den eksklusive variant: Thailand i 3 uger (måske 4). Ankomst i Bangkok med de første 2-3 nætter booked på hotel på forhånd. Tid til aklimatisering og kanalrundfart mm. En uges tid på en af øerne - bo ved stranden, afslapning, snorkeling etc. En uges tid i Chian Mai - trekking, damerne med de høje halse etc. 3-4 dage i Bangkok - kultur med mere. Evt. en ekstra uge et fjerde sted...
  2. Mellemklasse variant: 14 dage i Grækenland. Leje af økonomi lejlighed/hus på fastlandet nær vand + bil. Kører rundt til kulturseværdigheder, bade, tage på ø-visit etc.
  3. Den økonomiske variant: Her er jeg noget blank. Vi har været i Norge/Sverige så mange gange at jeg godt kunne tænke mig et alternativ. Tænker lidt at tage bilen et stykke ned i Europa og leje et billigt sted - men hvor?
Der ud over har vi snakket Irland - uh det kunne være hyggeligt, Island - siger mig nok ikke så meget, USA - jeg vil nok gerne have mere tid, Japan - jeg synes det bliver aaaalt for dyrt og mange flere steder...

0 kommentarer:

Send en kommentar