tirsdag den 20. januar 2009

Om de bedste gaver...

De bedste gaver jeg fik i går var nok dem der havde kostet mindst - er det et tegn på jeg for alvor er blevet gammel?

Mellem jul og nytår var familien, i forbindelse med en osetur, et smut i Tiger. Mens vi går og kigger kommer yngstemanden og trækker mig med. Stolt viser han mig et par kæmpe hjerteri et eller andet plastmateriale, der er vedhæng på øreringe - og proklamere hvor flot jeg ville være med dem på. Så dem vil han gerne give mig i fødselsdagsgave. Så han tager dem med - jeg vender ryggen til mens han får dem scannet ind ved disken - og så betaler jeg ellers for de ting vi har købt.
Vel hjemme igen gemmer knægten dem på nederste hylde af sin reol - og går ellers forventnigsfuldt og venter på dagen oprinder. Og i går fik jeg dem så - af en stolt dreng med øjne der lyste af begejstring.
Og hvilken fryd der var i hans ansigt og hans stemme, da han så mig med dem på. Åh jo - det var en fantastisk gave.

Og i går aftes, der ringede min mor.
Min mor der har været psykisk syg siden jeg var 11. Min mor der gang på gang har været dybt nede i depression og som gentagende gange har forsøgt at ende sit liv.
Nu er hun endelig flyttet i en beskyttet bolig - og i går aftes ringede hun kort fra en cafe for at ønske tillykke. For nu sad hun og spiste efter at have set Australia med en veninde. Så bliver det ganske enkelt ikke meget bedre!

Og jo - jeg har fået mange andre fantastiske gaver - ingen tvivl om det. Men disse to slår dem alle.
Hvad er din bedtse gave?

0 kommentarer:

Send en kommentar