fredag den 16. januar 2009

Om den lille forskel...

Jeg sidder og bliver sådan lidt småirriteret hver gang jeg hører Beyoncé med 'If I Were A Boy'.
En del af det er klart nok at jeg i bund og slet ikke bryder mig særlig meget om Beyoncé...

En anden del er at jeg er dødtræt af at hører på piger og kvinder der whiner om hvor meget bedre de ville være hvis de skulle acte som manden - eller bare konstaterer at alle mænd er nogle svin. Bull!

Klart man ville kunne agerer mere hensigtsmæssigt hvis man vidste både hvordan mænd og kvinder tænker - men mon ikke også den er gældende den anden vej rundt. At de ville være mere forstående kvinder, hvis de vidste hvordan det var at være mand?

Og er det så ikke lige groft nok at slærer alle af et køn over en kam. Personligt kan jeg da sige at manden min på nogle punkter er den 'feminine' i forholdet og på andre det 'maskuline' - og helt ærligt: Sådan foretrækker jeg det fremfor en eller anden stereotyp!

Til gengæld kan jeg sagtens grine af de reklamer jeg ser der tager pis på netop den stereotype forskel på mænd og kvinder.
Som dem Der er lavet for den israelske øl Goldstar eller reklamerne for Dansk Tipstjeneste:

Måske specielt fordi i tilfældet med Dansk Tipstjeneste er billedet lige modsat hjemme ved os - det eneste sport han ser er håndbold, mens jeg gerne tager på stadion og ser GF tabe endnu en kamp sammen med drengene :-P

Og hvor vil jeg så hen med al den her vrøvlen - jeg ved det egentlig ikke - men thank God for the little difference ;-)

0 kommentarer:

Send en kommentar