onsdag den 4. februar 2009

Om den sunde lækkerbidsken

Jeg er lækker sulten - men efter gårsdagens appelsinsnitter bør jeg nok holde mig til sunde snacks. Jeg har derfor besluttet mig for at pifte aftenens menu op med fyldte tomater.

Ingredienser:
4 store eller 8 små tomater
2 håndfulde friske brødkrummer
2 fed finthakket hvidløg
1 håndfuld hakket persille
3 spsk olivenolie
2 sammen piskede æg

Skær toppen af tomaterne. Grav forsigtigt indmaden ud. Stil tomaterne på hovedet på et stykke køkkenrulle for at tørre. Bland de øvrige ingredienser sammen. Stil tomaterne med åbningen opad i en smurt form, og fyld dem med brødblandingen. Bag dem ved 200 grader i ca. 15 minutter. Server varme.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Rugbrød eller franskbrød? :)

Anden sagde ...

Ah - rugbrød er nok ikke så godt :-)
Men franskbrød, ciabattabrød eller et semigroft brød fungere fint :-)

Send en kommentar