onsdag den 18. februar 2009

Om jobsøgning, kylling i grøn karry og ferieminder...

Aijs - jeg forsætter brokken. Der er ikke mange stillinger at søge. Ikke pga. finanskrise, men pga. min diagnose og de forbehold jeg skal tage med baggrund i den.
Egentlig ved jeg slet ikke om jeg orker at forsætte i mit fag - når jeg ikke kan arbejde med yndlings feltet...

Men lige nu er det nok mit bedste bud. Har fundet en lidt atypisk stilling - som jeg nok er en smule overkvalificeret til - der blot er på 28 timer om ugen. Det lyder temmelig perfekt - så nu skal jeg bare have skruet en god ansøgning sammen.
Og ellers beslutte mig for om jeg vil bide mit nuværende job i mig mens jeg går i tænkeboks - eller søge de jobs der er, men som jeg ikke finder overvældende interessante.

I mens vil jeg forkæle mig selv ved tanken om den gode mad jeg skal guffe i aften...

Ingredienser:
4 kyllingbryster uden ben og skind, hver skåret i 5 store stykker
400 ml kokosmælk (en dåse)
1 håndfuld hakkede pistacienødder

Grøn karrypasta
6 forårsløg
4-6 mellemstore grønne chilier, udkernede og finthakkede
2 fed hvidløg
1 spsk ingefær, skrællet og finthakket
1 spsk korianderfrø, knuste
½ tsk fintkværnet sort peber
½ håndfuld limeblade, iturevne
2 citrongræsstilke, istandgjorte og finthakket
2 store håndfulde frisk basilikum på stilk
3 store håndfulde frisk koriander på stilk
3 spsk olivenolie
Skal og saft fra 4 limefrugter

Læg alle ingredienserne til grøn karrypasta i en foodprocesspr og kør det sammen til det ligner en blød, grøn pasta. Mariner kyllingestykkerne i lidt af pastaen i 30 minutter. Hæld lidt olie på en varm wok eller på en dyb pande og læg kyllingestykkerne i. Steges i 4 minutter, før resten af marinaden tilsættes -det vil nu syde ophidset. Kokosmælken røres i, bringes i kog og simre stille i 8 minutter, indtil kyllingen er færdig. Smag til. Drys med pistacienødder og nogle korianderblade og server med dampet ris eller nudler.

Og ellers generelt bare nyde minderne fra ferien...

0 kommentarer:

Send en kommentar