fredag den 19. december 2008

Om scorer-middag

I aften skal der hygges i familien skød. Det er en af de få dage vi før nytår hvor vi hverken skal ud eller have gæster til aftensmad.
Menuen skal derfor værer nem og lækker.
For jeg orker ærlig talt ikke at stå i køkkenet i timevis...

Og så var det manden foreslog det han betegner som min 'scorer'-ret. Lidt ironisk taget i betragtning at jeg først har serveret den for ham efter vi var blevet kærester.
På trods af at vi før da kendte hinanden i 4 år og jævnligt spiste sammen.
Hvordan det er gået til, at han ikke lige har fået denne ret serveret tidligere, er et mysterie - for den har været på min hitliste, siden jeg lavede den første gang i gymnasietiden...

Kylling med avocado og bacon
Ingredienser:
1 kylling (ca. 1,3 kg) eller 4-6 kyllingefileter
75 g bacon
1 tsk tørret timian
½ hønsebouillonterning
1 dl hvidvin
2 dl vand
1 dl piskefløde
1 spsk mel
2 avocadoer

Striml baconen og steg den sprød. Lad den dryppe af på et stykke køkkenrulle. Del kyllingen i otte dele og brun den i bacon fedtet. Krydr med salt, peber og timian. Tilsæt den halve bouillonterning, vin og halvdelen af vandet. Lad kyllingen simre under låg i 30-40 minutter. Tag kyllingestykkerne op. Pisk fløde og mel udrørt i resten af vandet i og lad saucen koge nogle minutter. Del avocadoerne, fjern sten og skal. Skær avocadokødet i skiver og læg dem i saucen sammen med kyllingestykkerne. Drys med bacon. Server med pasta.

Enjoy!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hmm. Er det garanteret? :)

Anden sagde ...

Altså ... nu er det jo min mand der kalder den det - så det bør tages med et vist forbehold...

Men garanteret er at jeg endnu aldrig har fået klager over den og at det er en super enkel ret :-)

Send en kommentar