mandag den 9. marts 2009

Om sygdom

I dag er jeg hjemme med Anden - han er sløj, varm og har ondt i hovedet.

I torsdags fandt min mormor en knude i armhulen - om eftermiddagen var hun ved lægen. I fredags blev hun scannet og fik taget tre biopsier i hvert bryst - og de fandt en lille knude. Nu venter vi på svaret.

Og svigermor har fastet det sidste døgn, fordi hun skulle til en større undersøgelse i dag. Men hvad den gik på nægtede hun at fortælle.

Så vi er temmelig påvirkede af det her i hjemmet. For ja, min mormor er gammel - men frisk. Og så har hun været ikke bare som min mormor, men som en mor for mig siden min egen mor blev syg i 1987.
Vi var i teateret med dem i lørdags - og jeg havde hele dagen sammen med dem - mens manden kørte drengene til overnatning hos svigerne.
Og selv om hun lagde ud med nyhederne om knuden i brystet så var det en god dag. Og det var godt at kunne være der for dem.
Jeg ved de er 86 og 83 - men jeg er ikke klar til at give slip. Og de er trods alt også så friske at de holder sommerferie i en hytte uden vand og toilet 3 uger hver sommer....

1 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sender de bedste tanker til dig og håber alt det bedste for din mormor!

Send en kommentar