mandag den 2. marts 2009

Om forårshumør

Det regner - men inden i synger jeg:
I've got sunshine on a cloudy day.
When it's cold outside I've got the month of May.
I guess you'd say
What can make me feel this way?
For jeg kan mærke på det hele at foråret er på vej!

Godt nok var det ikke ligefrem særlig varmt (for ikke at sige det var pissekoldt) i lørdags, da jeg var 3 timer på legeplads/dyrehaven med ungerne...
Og i går var det da heller ikke fordi vi trak tiden ud, da jeg og et par af drengene stod og spiste en hotdog udenfor...

Men jeg har ryddet op og gjort forårsrent i mit køkken, soveværelse og på drengenes værelser + legerum i weekenden. Bare fordi, det synes jeg lige.
Dvs. jeg tænkte ikke på det som forårsrengøring - det var først her til morgen, at jeg kom til at tænke på, at det da var det, der var sket.

Men i fredags var vejret det forrygende. Yngste havde været ude på legepladsen hele dagen - og havde nydt det.
Der var så lunt på kontoret at vi trak gardinerne fra - om end ikke skruede ned for varmen.

Og jeg ville sådan ønske jeg kunne have taget et billede af mit bakspejl - for det summede det hele op. Knald blå himmel og sollys over land. Sådan en dag får jeg lyst til at bare køre og køre ud i det blå.

Og på mit køkkenbord står en vase med vintergækker - for drengene har været i haven efter blomster til mig.

Fredagens milde vejr og klare sollys. Vintergækker. Og dagens uendelige dryppen sætter mig i forårs humør.

Logisk? Nej, måske ikke. Men hvornår har jeg også nogensinde været det?
Det må være nok at jeg koncentrere mig om logikken i arbejdsmæssig henseende ;-)

0 kommentarer:

Send en kommentar