mandag den 2. marts 2009

Om morgenen

Først hører jeg døren åbnes.
Så går alarmen - fordi døren ikke er lukket ordentligt igen.
En stemme mumler 'Det var sørens - jeg var sikker på, at jeg lukkede...'
Døren lukkes.
Så sjap, sjap, knirk, knirk - trin af våde kondisko på linoliumsgulvet.

Jeg kan så småt mærke hårene i nakken begynder at rejse sig - for jeg ved nu hvad der er i vente.

Mønter falder på gulvet.
Skridtene stopper - og man hører en samle dem op - lettere anstrengt.
Nogen af mønterne falder igen.
Sjap, knirk, knirk, knirk...
En hørm af bessefar deo begynder at smyge sig ind i kontoret.

Jeg er nu helt stiv i skuldrene - for nu varer det kun ganske få sekunder før:
FRANK træder ind af døren - og endnu en rolig morgenstund er slut!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hehe. Godmorgen og velkommen til mandag :)

Anden sagde ...

Jo tak - og i lige måde!
Det føles helt Garfield'ish...

Send en kommentar