onsdag den 15. oktober 2008

Om selektiv hørelse

Del af telefonsamtale fra i morges:

Svigermor: Jeg skal købe gave til Anden - hvad med et par gode vandtætte luffer til skiferien?
Moi: Det har han, men han mangler støvler.
Svigermor: Eller hvad med en overtræksjakke?
Moi: Han mangler ikke andet vintertøj end støvler.
Svigermor: Så han mangler ikke vintertøj?
Moi: Nej - kun støvler.
Svigermor: Men han har kun strikvanter med herud.
Moi: Det er fordi det ikke er vinter endnu.
Svigermor: Men jeg kunne godt købe et par lækre vandtætte luffer...
Moi: Ellers tak - han mangler ikke.
Svigermor: Så må jeg jo finde på noget andet hvis han ikke mangler vintertøj.
Moi: Han mangler støvler...

Nb. Hendes kæphest har mange år været støvler - som hun nærmest har købt om sommeren for at være sikker på de fik dem hun syntes var rigtige...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hun skulle da vist have en støvle et vist sted ;)

Anonym sagde ...

Nøglen til at forstå svogermor ligger i denne sætning: "Svigermor: Men han har kun strikvanter med herud."

Svigermor bryder sig ikke om strikhandsker. Eller, måske er det ikke strikhandsker generelt hun ikke er vild med. Måske det bare er det specifikke par strikhandsker...

Årsagen til det kan være mange og langt mere end man kan finde i svigermorsk-dansk ordbogen...

Simon er ikke helt galt på den ;o)

Anden sagde ...

Haha - hvor er I gode :-)

@Simon: Ja, hvem der bare turde...

@JR: Og mig, der troede jeg havde været på forkant, ved overhovedet at give ham vanter med...

Send en kommentar