mandag den 6. oktober 2008

Om indestængt vrede

Ja, det lyder måske mere kinky end det er - for i virkeligheden handler det om svigermor.
Eller om al hendes brok!
Jeg har allerede nævnt det tidligere. Men siden da er det bare eskaleret.

Jeg ringede i går for at snakke med svigerfar - som kommer på besøg og for at passe i dag.
Men det var svigermor der tog telefonen - oh my!

Først startede hun med et længere foredrag, om hvor glad hun var for at jeg ringede.
Om hvor mange mails hun havde planer om at skrive til os.
Om hvor længe siden det var vi havde snakket sidst.
Om at vi aldrig ringede.

Det forsatte i en svada om det forfærdelig marathonløb i søndags.
For hendes lille søn havde jo været døden nær.
Og ingen kunne forklarer hende andet!

Så fik jeg hele balladen over min svoger.
Som aldrig kommer på besøg.
Og aldrig ringer.
Og som har holdt én hel feriedag i Barcelona i forbindelse med en forretningsrejse - men ikke har tid til hende.

Og så fik jeg lov at sige noget. Så jeg fortalte om venindens begravelse, om min mors flytning og om planerne for efterårsferien*.

Og så var der ellers ballade:
Hun havde lagt planer for søndag i efterårsferien for bla bla bla.

Undskyld mig - men stop for en-i-jeg-ved-snart-ikke-hvad med at planlægge min tid! Og lad for en-i-et-eller-andet-grimt vær med at skæld mig ud, når jeg ringer. Jeg er ikke ansvarlig for nogen af dine sønners handling - og jeg gider dig fanden gale mig ikke, hvis du tror jeg er en brik i dit spil. Og du skal ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG sige til mig at jeg bare skal brokke mig over din søn til dig! Hvis der er noget - så skal vi nok selv finde ud af det.

*Manden er på kursus i Las Vegas, så jeg havde sagt ja til at drengene kunne besøge dem et par dage. Det har svigermor så konverteret til at de skal være med dem i sommerhus alle 5 hverdage - hvor jeg så skal komme ud og overnatte (2 timers transport hver vej...). Jeg er lettere modvilligt gået med - på betingelse af at vi INTET skal med dem i weekenderne.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sæt grænser. Sig fra. Stil krav :)

Men det lyder da til hun følger den obligatoriske svigermor-bog ret godt :D

Anden sagde ...

Hø - jeg laver ikke andet :-P

She wrote the book!

Anonym sagde ...

Hmm. Ja, så ved jeg ikke rigtig?

Bed hende om at komme med en censureret anden udgave? :P

Send en kommentar