onsdag den 15. oktober 2008

Om at være det rette sted på rette tid

Der er to mænd i verden
der bestandig krydser min vej.
Den ene er ham, jeg elsker,
den anden elsker mig.

Den ene er i en natlig drøm
der bor i mit mørke sind.
Den anden står ved mit hjertes dør,
jeg lukker ham aldrig ind.

Den ene gav mig vårligt pust
af lykke, der snart for hen.
Den anden gav mig sit hele liv,
fik aldrig en time igen.

Den ene bruser i blodet sang
hvor elskov er ren og fri.
Den anden er ét med den triste dag.
som drømmene drukner i.

Hver en kvinde står mellem disse to
forelsket, elsket og ren.
En gang hvert hundred år kan det ske
de smelter sammen til en.
Tove Ditlevsen

Lucky me!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu ikke så savne og melankolsk-agtig :) Det går nok det hele? Og hvis ikke kan man altid hælde det ned ad bakke ;)

Anden sagde ...

Jamen, jamen - jeg var jo bare glad *genert*

Send en kommentar