fredag den 26. september 2008

Om afledningsmanøvre

Så sidder jeg i toget - og prøver at lade som om alt er peachy fine.
Det er det ikke - på ingen måde - men jeg orker altså bare ikke at stå for et mindre sammenbrud her i toget.
Jeg prøver at aflede tankerne, for tårene skal nok få frit løb senere.

Og så sidder jeg jo her og bliver lidt småirriteret på Gud og hvermand.
Selv på Lasse Rimmer.

Jeg har gået og funderet over det han skrev i sin blog.
Og på en gang synes jeg jo det er befriende at læse han bare lukker ud - og samtidig så synes jeg sgu han kommer til at virke lidt tøsefornærmet.
Og det er ikke første gang jeg har tænkt sådan.

Han har da helt sikkert ret i at en afstemning foretaget af Ekstrabladet umulig kan være helt uden slagside. Men når det så er sagt så er De Sorte Spejdere altså bare gode!
Og jeg kender ikke ret mange der er uenige på det punkt.

Og i stedet for at lade sig gå på af de ulige vilkår - hvorfor så ikke trække på skuldrene og tænke - så tæller den pris vist heller ikke for mere.
Jeg tror altså ikke danskerne generelt er så dumme at de tager en afstemning fra Ekstrabladet særlig højtideligt.

Og ja, jeg stemte på De Sorte Spejdere sidste år - selv om jeg er kvinde* og selv om mit kendskab til afstemningen udelukkende er fra bekendte på nettet.
Og ja - jeg synes faktisk de gør det bedre end Carsten Eskelund - som nok er sød og sjov, men mangler lidt modspil.
Og mindsandten - Morgenhyrderne fik min stemme i år. Ikke fordi de er oppe på sidden af visse af de andre endnu - men fordi de er nået forbavsende langt på den korte tid de har været på. Det tæller også for noget i min bog.

*Jeg vil til enhver tid hævde jeg er kvinde, selvom jeg høre De Sorte Spejdere, ser fodbold, drikke Guinness mm og har deltaget i sportsgrene som kuglestødning og wrestling...

0 kommentarer:

Send en kommentar