tirsdag den 2. september 2008

Om sindsyge bilister - eller noget...

Som om min morgen ikke var stresset nok - med tre børn der skulle afleveres og mig selv i fuld fart for at nå en akupunktur(!) aftale - ja så havnede jeg mindsandten også en en temmlig ubehagelig episode på vej til arbejde.

Et stykke af min daglige rute til arbejde er vejen to sporet - og i dag kørte jeg så i ydersporet for at overhalen en langsomt kørende lastbil på vej opad bakke - fint nok!

Et stykke foran mig svinger en bil så ud fra en sidevej - og ud i yder sporet - hvilket i og for sig også kunne have været fint nok...
Hvis det ikke lige var fordi at bilen forsatte fremad med en fart af 40 km i timen - hvor 80 er tilladt.
Min umiddelbare tanke var jo at den ville øge farten når den var svinget ud på vejen - men nej - den forsatte med de 40 km/t - og jeg måtte bremse op.
Samtidig valgte jeg så med et dyt at indikerer at jeg fandt det knap så fikst at ligge i yder sproret med en fart af 40 km/t.

Eftersom bilen forsat ikke ændrede fart valgte jeg at blinke for at skifte til indersporet - jeg brød mig ikke om at ligge i ydersporet med den fart!
Den foran kørende vælger så at reagere med at foretage et brat sving ind foran mig i indersporet...

I det det lykkedes mig at overhale med 60 km/t - denne gang i ydresporet ser jeg at der sidder 4 unge af anden etnisk herkomst og truer med knytnæve og andre grimme håndtegn i bilen.
Heldigvis så jeg ikke mere til dem efterfølgende.

0 kommentarer:

Send en kommentar