onsdag den 9. september 2009

Om krummekager...

Ih - nu har jeg jo været helt begravet i syltekrukkerne på det seneste!
Men lidt andet er der da også blevet tid til ... så som forældremøder, krabbeturer og at lege mor til 5 i et par dage...


Der er dog også blevet til til Krummekage med multecreme

Det er egentlig en norsk opskrift - men nu har jeg jo også siden jeg var helt lille jævnligt frekventeret de norske fjelle i sommermånederne. I år, hvor jeg ikke kom afsted, har jeg været så heldig at få forsyninger af multer leveret alligevel.

Krummekager
  • 200 gram smør
  • 175 gram sukker
  • 4 æg
  • 250 gram hvedemel

1. Rør sukker og smør let og porøst.

2. Tilsæt æggene et ad gangen og rør melet i.

3. Varm krumkagejernet og prøv dig frem med hvor meget jernet skal smøres. Læg en skefuld dej midt i jernet og klem det let sammen.

4. Steg kagene gylne. Rul kagene mens de er varme.

Hvis dejen blir for fast under bagningen, tilsæt da lidt koldt vand.

Multecremen laves af friske multebær, flødeskum og lidt sukker.


0 kommentarer:

Send en kommentar