fredag den 14. november 2008

Om lånebiler og bank komplikationer!

De sidste dage har været jævnt hen fucked up!
For det første viste det sig at det Master Card, som jeg troede jeg ahvde bestilt, ikke var bestilt alligevel. Papirene var forsvundet i posten. Og Los Faboulos London Chick Trip nærmer sig jo hastigt!
For det andet måtte min bil til mekanikeren.

Det først problem kunne løses ved en tur i banken for at underskrive papirene - så kunne jeg nok lige nå at få papirene. Banken ligge så 45 minutter væk - i bil...

Det andet skulle mekanikeren fixe - men da en levering missede stod han uden reservedele.
Dog fixede han en låne bil og jeg drog afsted mod banken med to utålmodige drenge på bagsædet. Farmor skulle nemlig fejres efter bankbesøget.

15 minutter efter afgangen - og i fuld fart på motorvejen begynder olielampen at blinke og bippe. Kort efter blinker lampen for kølervæske også. Og jeg har 35 minutter at gøre godt med før banken lukker.
Jeg satser og når frem.

Efterfølgende bliver der fyldt benzin på bilen, olien tjekket (der var for meget på) og kølertanken fyldt.

To dage senere da jeg skal have en veninde med i bilen kan passagerdøren ikke lukkes - og vi ender med at måtte have et fast greb om døren de sidste 300 meter hjem.

Lige nu kører lånebilen og døren er lukket.
Men jeg får nevøsetrækninger hver gang jeg skal låse eller låse op pga centrallåsen og den forbandede dør!
Og olielampen blinker og bippe stadig lystigt med jævne mellemrum...

Men frem kommer jeg da - og MasterCard'et er lige ankommet :-D

1 kommentarer:

Betina sagde ...

Jeg synes også der har været noget Tycho Brahe Dage agtigt over alting på det sidste. Dette kan kun bekræfte min teori.

Jeg elsker ellers lånebiler - har kun haft kørekort i små 3 år, så jeg kan godt li' at prøve lidt forskelligt. Men dem, vi har haft "lånt" har også været go'e biler og ikke sådan et lej-et-lig tilbud, som din lånebil lyder til at ha' været ;-)

Send en kommentar